دانش در کسب و کار

دانش کسب و کار

فلش

10 مهارت مهم در کسب و کار که هر حرفه ای به آن نیاز دارد.

دانستن مفاهیم و ابزارهای ضروری کسب و کار می تواند برای متخصصان در تمام سطوح ودر هر صنعتی مفید باشد.

داشتن اطلاعاتی پایه ای در حیطه ی کسب و کار نه تنها می تواند به اعتماد به نفس بیشتر در محل کار منجر شود، بلکه در را به روی فرصت های شغلی بی شماری باز می کند. برای افرادی که دانش خود را با گذراندن دوره‌ی بیزینس کوچینگ و منتورینگ و صنعت ساختمان گسترش داده اند، این تجربه بسیار ملموس است. در مشاهده ی بین افرادی که آموزش های بیزینسی را دنبال می کنند شامل ویژگی های بارزی هستیم از جمله:

مسئولیت پذیری بیشتر درکار

پیشرفت یا تغییرات هرچند کوچک

توانمندی جابه جایی در حوزه های مختلف کاری

منظور از دانش کسب و کار چیست؟

داشتن سواد و دانش کسب و کار، دوبال موفقیت به شمار می رود که جزء واجبات هر فردی برای ورود به بازار کار و کسب موفقیت است

دانش کسب و کار مخزن گسترده ای است که صاحب بیزینس در مورد نیازها و ترجیحات مشتریان، محیط های بیزینسی و پویایی آنها، مهارت های کارکنان، تجربیات و پتانسیل ها و … باید کسب نماید.

هنگام استفاده مؤثر از دانش کسب و کار، رشد و توسعه بیزینس و همچنین فرصت های بیشتر برای موفقیت مالی ایجاد می شود

مهارت در کسب و کار

مهارت هایی که در دانش بیزینس باید به دست آورید عبارت اند از:

  • تحلیل بازار و نیازها
  • شبکه های کارکنان و تامین کنندگان
  • محیط کسب و کار و پویایی
  • تحقیق و توسعه محصول و خدمات

تحلیل بازار و نیازها

تحلیل‌های بازار و نیاز برای گسترش دانش صاحبان کسب ‌و کار، افزایش عملیات عمومی و شفاف‌ سازی اهداف و برنامه‌های بلند مدت کسب‌ و کار جزء موضوعاتی است که باید نسبت به آن اطلاعات لازم را به دست آورید.

درک نیازها، خواسته ها و تمایلات خرید مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه منجر به سازگاری آسان تر محصولات و خدمات برای اطمینان از رضایت مشتری می شود

شبکه های کارکنان و تامین کنندگان

شبکه های کارکنان و تامین کنندگان

نظرات کارمندان و تامین کنندگان مهم است. نظرات می تواند شامل برداشت هایی از عملکرد صاحبان کسب و کار باشد.

صاحبان مشاغل می توانند نظرسنجی های آنلاین را از طریق برنامه های تلفن همراه انجام دهند یا شخصاً با افراد ملاقات کنند و برای دریافت مستقیم این اطلاعات با آنها جلسه و امکانی برای مذاکره در کسب و کار   را فراهم نمایند.

محیط کسب و کار و پویایی

عوامل و محرک های بیرونی از جمله تحولات در سیاست و اقتصاد محلی و بین المللی، فناوری و جامعه می تواند بر اهداف کسب و کار و توسعه تجارت تأثیر بگذارند.

تحقیق و توسعه محصول و خدمات

صاحبان مشاغل باید به طور مستمر از تحقیقات علمی و فنی و توسعه محصولات و خدمات برای ایجاد نوآوری در خط تولید یا ارائه خدمات استفاده کنند.

مزایای دانش کسب و کار

زمانی که صاحبان بیزینس ها، دانش کسب و کار خود را به حداکثر برسانند و از آن استفاده کنند، می توانند از مزایای زیر بهره مند شوند:

  • بهره وری کسب و کار
  • محصولات و خدمات بهبود یافته
  • رضایت مشتری
  • بهره وری کارکنان
  • مجوز و فروش دانش

بهره وری کسب و کار

صاحبان مشاغل می توانند با استفاده از تخصص خود که در استانداردهای کسب و کار، فرآیندها، محصولات و خدمات بهتر منعکس می شود، کارایی کسب و کار خود را تشدید و تقویت کنند.

محصولات و خدمات بهبود یافته

صاحبان مشاغل باید از دانش کسب و کار خود برای نزدیک کردن محصولات و خدمات به مشتریان و بازار هدف خود استفاده نمایند.

تصدیق و واکنش سریع به روندها و تحولات بازار به طراحی و سفارشی کردن محصولات برای پاسخگویی به خواسته‌های مشتریان کمک می ‌کند و صاحبان مشاغل می توانند از رقبا پیشی بگیرند.

رضایت مشتری

هنگامی که صاحبان کسب و کار محصولات و خدمات با کیفیتی را ارائه می دهند که به نیازها و خواسته های مشتریان پاسخ می دهد، حفظ و رشد یک پایگاه بازار راضی را برای خود رقم می زنند.

رضایت مشتری نشانگر یک تجارت پر رونق است. از دانش کسب و کار برای ساده کردن تمام اهداف و فرآیندهای خاص برای دستیابی و حفظ رضایت مشتری استفاده کنید.

بهره وری کارکنان

بهره وری کارکنان

با به اشتراک گذاری دانش، کارکنان می توانند متقابلاً از دانش و تخصص یکدیگر در کسب و کار بهره ببرند.

وقتی صاحبان کسب و کار به کارمندان خود گوش می دهند و به آنها این حس را منتقل می کنند که نظرات آنها بسیار ارزشمند است و برای پیشرفت کلی کسب و کار حیاتی است؛ یک حس خانوادگی در آنها ایجاد می شود.

اعتماد سازی 

در دانش کسب و کار میتوان به اعتماد سازی اشاره کرد باید کاری کنیم که مشتری به ما اطمینان کامل داشته باشد

(قانون 90-90) بیش از 90 درصد افراد در 90 ثانیه اول تصمیم خود را میگیرند.

با لبخند و صحبت گرم میتوانیم حس اطمینان و کمک کردن را ایجاد کنیم

 

تحلیل در کسب وکار

تحلیل در کسب و کار یعنی این که متوجه باشید دقیقا کسب و کارتان در چه نقطه ای قرار دارد و هدف نهایی کجا است منظور از آن که کسب و کارتان در چه نقطه ای قرار دارد یعنی جایگاه بیزینس شما در بین رقبا و بازار می باشد.

 تکنیک هایی برای تحلیل در کسب و کار 

شناسایی نیازهای کسب و کارشامل فرصت ها و مشکلات

شناسایی و تعیین راهکار های درآمد برای تحقق نیازهای کسب وکار

استخراج ، مستند سازی ومدیریت الزامات ذینفعان به منظور تحقق اهداف سازمان

تسهیل تولید موفق محصولات ،خدمات یا اجرای پروژه ها

جمع بندی

در این مقاله به دانش کسب و کار و تاثیرات آن بر روی بیزینس ها پرداختیم. با توجه به اهمیت که این موضوع در کسب موفقیت کسب و کارها دارد؛ می توانید برای شروع، از آموزش بیزینس کوچینگ آغاز نمایید تا بتوانید موجب رشد و توسعه کسب و کار خود کوچینگ شوید.

نظر خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
دیدگاه های کاربران
نوشین شیخی
17:27 - 1400/12/18
پاسخ دهید
چقدر جالب بود
فهرست

لطفا صبر کنید