شغل پر درآمد چه شغلی است؟ بررسی روش های افزایش درآمد در شغل

فلش

دخلم به خرجم نمی رسد، نمیدانم مشکل از من هست یا کارم؟ این کار پتانسیل بیشتری را در خود ندارد. جملاتی که ارائه کردیم، چقدر برای شما آشنا هستند؟ آیا می دانستید که در همه کسب و کارها و شغل هایی که دور و بر خود می بینیم، افرادی هستند که درآمد بهتر  و شغل پردرآمد دارند. هیچوقت یک شغل را پیدا نخواهید کرد که هر کسی در آن حوزه مشغول فعالیت شده باشد، درآمدش چند برابر شده باشد. پس چاره کار چیست؟ حقیقت این است که مشکل از کسب و کار و اقتصاد جهان نیست، بلکه بقول رابرت کیوساکی مشکل از تلاش و طرز فکر خودمان است. در این بخش قصد داریم درباره شغل پردرآمد صحبت کنیم، که می توانید به آن دست پیدا کنید. با امکانات و ابزارهایی که در اطراف خود داریم ، می توانیم از کار فعلی خود چند برابر بیشتر درآمد داشته باشیم، به شرطی که کارهای درست را در زمان درست انجام دهیم. اگر دوست دارید میزان بهره وری در کسب و کار خود را بالاتر ببرید، پیشنهاد می کنیم تا آخر این موضوع را با ما باشید.

افزایش درآمد در کسب و کار

چرا افزایش درآمد در شغل؟ مزیت های شغل پردرآمد

در ابتدا دوست داریم این موضوع را برای شما بهتر توضیح دهیم که چرا باید به فکر افزایش درآمد در کسب و کار و بیزینس خود باشیم؟ افزایش درآمد چه مزیت هایی برای ما به همراه خواهد داشت؟ احتمالاً خیلی از افراد جواب این سوال را می دانند. اما باز جا دارد در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

ایجاد شغل پردرآمد بخاطر بالا بودن تورم

یکی از دلایلی که باید به شغل پردرآمد فکر کنیم، این بوده که ما در طی این سال ها با یک تورم افسار گسیخته ای روبرو بوده‌ایم. بطور مثال اگر به قیمت مسکن در تهران در طی ده سال نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که در طی ده سال قیمت هر متر مسکن حداقل 15.5 برابر شده است و حتی در بخش هایی افزایش بالاتری را هم شاهد هستیم. بنابراین در چنین شرایطی اگر درآمد شما در کسب و کارتان در طی این چند سال تغییر آنچنانی نکرده باشد، با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهید شد.

مثال مسکن فقط یکی از مواردی است که می توانیم در مورد آن صحبت کنیم و گرنه شما هر حوزه ای را از طلا گرفته تا وسایل خانگی و خوراکی و خودرو و غیره را در این ده سال بررسی کنید. متوجه افزایش قیمت بیش از اندازه آنها خواهید شد. بنابراین این کاملاً طبیعی است که هر کسی در این دوره به فکر شغل پردرآمد خودش باشد و چه بسا گاهی این افزایش درآمد، هیچ تاثیری هم بر کیفیت زندگی شما نگذارد و فقط باعث شود از گرانی ها و تورم بوجود آمده در طی این چند سال در امان باشید.

ایجاد شغل پردرآمد بخاطر امکانات فوق العاده

این بخش موضوع اصلی این مقاله ما خواهد بود. در حقیقت ما امروزه در دنیایی هستیم که دارای امکانات بی حد و حصری است که با استفاده از آنها به راحتی می توان به گسترش کسب و کار خود کمک کرد. در مورد امکانات دور و بر خود جا دارد به این مورد اشاره کنیم که بطور مثال کمپانی اوبر Uber بزرگترین شرکت خدمات مسافربری آنلاین در جهان دارای بیشترین تاکسی مسافربری بوده با اینکه هیچ کدام از آنها را خود خریداری نکرده است. یا در کشور ما فکر می کنید چند راننده تاکسی و خودرو شخصی برای اسنپ کار می کنند؟ شرکت اسنپ برای خرید یا به خدمت گرفتن کدام یک از این خودروها هزینه پرداخته است؟ هیچکدام.

ایجاد شغل پردرآمد

راز ایجاد شغل پردرآمد

احتمالاً کتاب “قورباغه ات را قورت بده” به نوشته “برایان تریسی” را مطالعه کرده اید. در این کتاب برایان تریسی به این نکته اشاره می کند که بعد از سال ها کار طاقت فرسا به کار فروش روی آوردم و دیدم افرادی در این کار بهتر از بقیه کار می کنند. من هم روش خود را تغییر دادم و به سبک آنها کار کردم و درآمدم مانند آنها افزایش یافت. این کار را به حدی درست انجام دادم که تبدیل به مدیر فروش شدم. بعد دیدم افرادی به عنوان مدیر فروش بهتر از بقیه دارند درآمدزایی می کنند، از سبک آنها استفاده کردم و به یکی از موفق ترین مدیران فروش در دنیا تبدیل شدم.

در کسب و کاری که در آن مشغول به کار هستید، به احتمال زیاد پردرآمد ترین شخص در کشور و یا حتی در شهر خود در آن حوزه نیستید. بنابراین افرادی هستند که درآمد بهتری دارند، بنابراین قبل از تغییر شغل باید بررسی کنید و ببینید این افراد به چه شیوه متفاوتی آن کار را انجام می دهند که شما از آن بی خبرید. اگر بتوانید خلاقیت ها و ایده های خوب آن ها را وارد کسب و کار خود کنید، بی شک شما هم نتیجه بهتری را در تجارت خود خواهید گرفت.

راه های تبدیل شغل فعلی به یک کسب و کار پردرآمد

ما در این بخش راه هایی را معرفی خواهیم کرد که با الهام گرفتن از آنها در کسب و کار خود می توانید به یک شغل پردرآمد دست پیدا کنید. شاید تمامی مواردی که در ادامه مطرح می کنیم، در کسب و کار شما قابل اجرا نباشند. اما این را بدانید هر تغییر مثبت جزئی در کار، نتیجه خود را به شما نشان خواهد داد.

1.فروش در دنیای اینترنت

همانطور که می دانید، با گسترش ابزارهای تکنولوژی مانند اینترنت و موبایل و کامپیوتر و غیره، شکل خرید در حال تغییر است. مردم دوست ندارند ساعت های طولانی را برای انجام یک خرید در ترافیک بمانند و یا برای خرید خود به یک شهر دیگر بروند. در کشور ما هم این روند در نسل جدید به سرعت دارد همه گیر می شود. بنابراین اگر کسب و کاری دارید که با استفاده از آن به فروش محصولات و یا خدمات خاصی می پردازید، حتماً به فکر فروش آن محصولات و خدمات در دنیای مجازی باشید. شما می توانید شغل پر درآمد خود را در دنیای اینترنت با راه های زیر راه بیندازید.

راه اندازی وب سایت

یکی از مهم ترین کارهایی که برای ایجاد شغل پردرآمد می توانید انجام دهید، این است که در سریع ترین زمان اقدام به راه اندازی یک وبسایت برای کسب و کارتان کنید. شما در حال حاضر به با ارزش ترین برندهای کشورمان نگاهی بیندازید، در بین ده برند اول، نام های دیجی کالا، اسنپ و غیره به چشم می خورد که همه آنها در بستر اینترنت به فروش و ارائه خدمات مشغول هستند. باید این را بدانید وقتی یک فروشگاه دارید که بصورت فیزیکی به ارائه خدمات می پردازد، شما تنها با کسانی در ارتباط خواهید بود که در آن منطقه زندگی می کنند. اما وقتی کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی می کنید، شما با هر شخصی که می تواند در ایران به اینترنت دسترسی داشته باشد، در ارتباط خواهید بود.

این روزها افرادی هستند که در کار فروش طلا هستند و با اینکه محل فیزیکی کارشان در یک شهر قرار دارد، اما با راه اندازی یک وبسایت به تمام ایران محصولات خود را می فروشند و این در همه زمینه ها صدق می کند. بنابراین حتماً به فکر این باشید که یک وبسایت برای کسب و کارتان راه اندازی کنید و بطور مرتب روی آن کار کنید تا بتوانید در صفحات اول گوگل جا داشته باشید و بعد از آن به یک شغل پردرآمد دست پیدا کنید.

حضور فعال در شبکه های مجازی

شاید بارها این مورد را دیده باشید که افرادی در شبکه اینستاگرام بدون اجاره هیچ مغازه ای از مغازه داران بهترین مناطق برخی از شهرها بیشتر فروش دارند. دلیل آن هم به این خاطر است که نسل های جدید علاقه خاصی به تکنولوژی های جدید و حضور در شبکه های اجتماعی دارند. همچنین گاهی تنها با گشتن در شبکه های اجتماعی می توانید صدها محصول را در چند دقیقه بررسی کنید و مناسب ترین قیمت را با بهترین جنس در سریع ترین زمان تهیه نمایید. در همین راستا داشتن یک پیج کاری و فعال در شبکه هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب و تلگرام و غیره می تواند بر فروش شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

2.به دنبال ایده های جدید در کسب و کارتان باشید.

احتمالاً همگی ما برند آیس پک را بشناسیم و بارها از محصولات آن استفاده کرده باشیم. خالق این برند یعنی آقای بابک بختیاری در مصاحبه ای گفت که در طی یک سفر به چین مشاهده کردم مردم آنجا بستنی ها را به حالت مایع و با نی میخورند و این برای من جالب بود و اینکه در کشورمان به این شکل بستنی نمی خوردیم. بنابراین همان ایده را در صنعت بستنی فروشی پیاده کردم. امروزه این برند یکی از معروف ترین برندهای ایران بوده و حتی در کشورهای همسایه ما هم شعبه هایی دارد.

در حالت کلی همیشه در حال بررسی رقیب های خود در بازار در ایران و حتی در کشورهای توسعه یافته باشید. گاهی الگو گرفتن از ایده کسب و کار یک رقیب می تواند به کل فضای کسب و کار شما را زیر و رو کند.

از کجا بدانیم ایده ای که داریم، بازار کار خوبی دارد یا نه؟

امروزه دغدغه افراد زیادی این است که آیا ایده ای که دارم و به آن علاقه دارم، جواب می دهد یا نه؟ که بخواهم آن را در فضای اینترنت راه بندازم. در ادامه راه های بررسی آن را به شما یاد خواهیم داد.

سرچ ایده در اینترنت

یکی از بهترین راه ها این است که ایده ای که دارید را در اینترنت سرچ کنید. مثلاً طراحی سازه یا طراحی دکوراسیون یا تولید محتوا و غیره. در صفحه اول گوگل اگر ده سایت اول که به شما نمایش داده شد، تمام سایت هایی باشند که بطور تخصصی در این حوزه دارند کار می کنند و عمده آنها مربوط به وب سایت های عمومی مانند دیجی کالا و غیره نباشد، این نشان می دهد که آن ایده در بازار مشتری ‌های زیادی دارد که افرادی به خاطر آن حاضر شدند بطور تخصصی روی آن زمینه خاص کار کنند.

استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز Google Ads

این راه کمی هزینه بر بوده و گوگل بطور رایگان برای شما هیچ تبلیغی را انجام نخواهد داد. در این روش می توانید با استفاده از سایت سازها بطور رایگان یک وبسایت برای خود راه اندازی کنید و سپس چند مطلب آموزشی از خودتان را در آنجا بارگذاری نمایید و بعد از آن از تبلیغات گوگل استفاده نمایید. با این کار گوگل شما را در بین رتبه های برتر خود نمایش خواهد داد و این به شما کمک می کند تا بررسی کنید که چقدر مخاطب به وب سایت شما سرخواهند زد و دوست دارند که از خدمات شما استفاده نمایند. اگر تعداد کلیک کاربر ها زیاد بود، این نشان دهنده این است که حوزه انتخابی شما خواهان زیادی دارد و می توانید روی آن سرمایه گذاری کنید.

3.ارائه خدمات بهتر از رقبا به مشتری ها

یکی از تفکرات ایلان ماسک که از بزرگترین کارآفرین های حال حاضر در دنیاست، این بوده که در کسب و کارهای خود کاری می کند که محصولات و خدمات خود را با کیفیت بهتری به مشتری ها ارائه کند.
شما نیز باید در کسب و کارتان به دنبال این باشید و راه هایی را پیدا کنید که با کمترین هزینه مشتری خدمات بهتری از شما دریافت کند و برای خود مزیت رقابتی ایجاد کنید. مثلاً محصولات خود را کمی زودتر از رقبا به دست مشتری برسانید یا سیستم پاسخگویی برای مشتری ها راه اندازی نمایید تا مشکلات خود را با شما در میان بگذارند و شما آنها را رفع نمایید.

در حالت کلی باید این را بدانید اگر افراد از خدماتی که ارائه می دهید بیشتر از دیگر رقبای شما خوششان بیاید، مسلماً می تواند به افراد وفادار کسب و کارتان تبدیل شوند. یا در حالت بهتر امروزه تبلیغات کلامی را موثرترین تبلیغات دنیا می دانند، این مشتری ها می توانند با تبلیغات خود مشتری های زیادی را به سمت کسب و کارتان جذب نمایند.

4.طوفان فکری راه بیندازید و از افراد خبره مشورت بخواهید

در تمامی کسب و کارهای موفق در دنیا همیشه این را می بینیم که افراد رأس شرکت های بزرگ، مدام به دنبال جذب افراد نخبه و یا تعامل با مدیرعامل های سایر حوزه های کاری موفق در اطراف خود هستند.

شما نیز در کسب و کارتان می توانید نظرسنجی های مختلفی را برگزار نمایید و از نظرات کارکنان خود گرفته تا مشتری ها و افراد دور و بر خود برای بهتر کردن خدمات کمک بگیرید.این می تواند نیمی از مسیر شما را هموار کند و ایده هایی را به کسب و کارتان تزریق کند که خودتان هیچوقت به فکرتان خطور نمیکرد. بنابراین مشورت با دیگران و کار گروهی را هیچ وقت فراموش نکنید.

5.بهترین ها را به کار گیرید

گاهی وقت ها ما فروشگاه ها یا کسب و کارهایی را می بینیم که در کار خود بسیار موفق عمل می کنند و اولین چیزی که به ذهن ما خطور می کند این است که اگر من هم این کسب و کار را راه اندازی کنم به این نتایج دست پیدا می کنم. در جواب باید گفت که همیشه اینطور نیست. در چنین کسب و کارهایی معمولاً علت موفقیت کار، خود آن کسب و کار نیست. بلکه افرادی هستند که دارند آن کسب و کار را می چرخانند. این نکته بسیار مهم بوده که بکارگیری افراد خبره و دارای تجربه می تواند باعث راه اندازی یک شغل پردرآمد و موفقیت در کسب و کار برای شما شود. زیرا چنین افرادی راه های درست و نادرست کار را می دانند و نیاز به تجربه کردن ندارند.

6.استفاده از تبلیغات موثر در حوزه کاری

این روزها اهمیت تبلیغات بر کسی پوشیده نیست. شرکت های بزرگ در سراسر دنیا میلیون ها دلار برای تبلیغات همه ساله هزینه می کنند. چرا که به اهمیت این کار واقف اند. بنابراین در کسب و کار خودتان هم اگر می خواهید مشتری های بیشتری را جذب کنید، با افراد متخصص مشورت کنید و ببینید بهترین شیوه تبلیغاتی در آن حوزه کدام است؟ سپس آن را به کار گیرید تا مردم کم کم شما را بشناسند و بخواهند از خدمات شما استفاده نمایند.

7.تنوع بخشی به خدمات

یکی از کارهای مهمی که اکثر کسب و کارهای بزرگ انجام می دهند، این است که هیچ وقت در یک شرایط برای همیشه باقی نمی مانند و مدام میل به تغییر و ارائه خدمات بهتر دارند. هرچند که برای شروع یک بیزینس هموراه توصیه به نیچ مارکتینگ می شود اما در طول زمان و انجام فرآیند برندسازی می توان خدمات بیشتری را در کسب و کار ارائه داد.
بطور مثال در کشور ما دیجی کالا و اسنپ را در روزهای اول با الان مقایسه کنید که چقدر خدمات خود را گسترش داده اند. یا در سطح جهانی شرکت های بزرگی مانند اپل، آمازون و غیره را بررسی کنید، ببینید که در طی سالیان مختلف چطور توانسته اند دامنه تاثیر گذاری خود را بالا ببرند. این کار آنها را به غول هایی در حوزه خودشان تبدیل کرده است.

آقای رابرت کیوساکی این مورد را با عنوان سرمایه گذاری مجدد در کسب و کار تعریف می کند که باید بعد از کسب سود اولیه و برندسازی مشتاق باشید دوباره آن را در همان کسب و کار سرمایه گذاری کنید و خدمات خود را با این کار بهتر و متنوع تر ارائه دهید.

سوالات متداول

برای داشتن شغل پردرآمد باید کار فعلی خود را ترک کنم؟

خیر، باید به این فکر باشید که دیگران در همان کاری که به آن مشغول هستید، چطور درآمد بهتری کسب می کنند.

برای داشتن شغل پردرآمد در این دوره چه راهکاری موثر است؟

حرکت به سمت استفاده از اینترنت و دنیای مجازی برای گسترش کسب و کار می تواند تاثیر زیادی بر درآمد کسب و کارتان داشته باشد.

کلام پایانی

در قرن 21 با گسترش ابزارهای ارتباطی، می توانیم به شکل موثرتری هم به تجارت و داد و ستد مشغول شویم و یک شغل پردرآمد را با صرف زمان و هزینه کمتری به نسبت قبل راه اندازی کنیم. کلید این کار در این است که بدانیم چطور این کار را انجام دهیم. در این بخش راه هایی که که می توانید شغل و کسب و کارتان را پردرآمد نمایید، توضیح دادیم و اگر آنها را به کار بگیرید، مسلما درآمد بهتری خواهید داشت. امیدواریم مطالب این بخش برای شما مفید باشند. اگر در این زمینه ایده و یا نظری دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

نظر خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
دیدگاه های کاربران

مقالات مشابه

فهرست

لطفا صبر کنید